Recept på misslyckade brownies!

Ni läste rätt! Recept på MISSLYCKADE (goda) brownies.
Brownie är ungefär som kladdkaka bara segare...
3,5 dl farinsocker (jag bytte en halv deciliter mot vanligt vitt socker)
3 dl vetemjöl. (använde bara graham eftersom vi hade slut på vetemjöl)
100g pecannötter (eller mandel)
2 ägg.
150 g smör.
75 gram blockchoklad mörk eller ljus välj efter din egen smak.(100g ljus choklad)
En nypa salt.
1 msk rom eller starkt kallt kaffe.
1,5 tsk bakpulver.
(sen hällde jag i 4 msk oboj som behövdes göras åt)
1. Smält smöret, sockret och chokladen i en tjockbottnad kastrull tills sockret smält.
Låt det svalna. (Jag tog det i mikron dvs sockret smälte inte riktigt)
2. Vispa äggen och häll i romen eller kaffet.
3. Vispa ner äggröran i den avsvalnade blandingen.( Jag lät det inte svalna och vispade det den blandningen i äggröran istället för tvärt om) Vispa ner de övriga ingredienserna.
4. Häll ner smeten i en smörad form ca 20x20 cm. (jag använde en för liten form vilket gjorde att det kom en massa smet på ungnsbotten som började lukta bränt)
5. Grädda i ugnen i 175 grader i ca 30 minuter.
Som ni märkt följde inte jag riktigt grundreceptet som står utan paranteserna. Om ni följer receptet så kanske den inte blir misslyckad men om ni vill ha den god som min blev...Följ paranteserna :P
Jag kanske borde göra en kokbok för mina recept blir aldrig kluddiga eller otydliga ellerhur? Allt är klart som korvspad...
Serveringstips från google...

Kommentarer
Postat av: M E R E I

- mums!

2011-02-24 @ 01:11:12
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0