Varning för snilligt inlägg.

epic fail photos - Children's Website Ad FAIL
Appråpå Barnreklam:
Häromdagen tittade jag på en amerikans dokumentär om barnreklam i USA.
Där sa dom att om ett barn har en inloggning på tex Nicelodeon får dom markera vad dom gillar och om dom är en kille eller tjej osv.
Beroende på de valen anpassas reklamen på sidan.
Det görs studier och stora forskningsarbeten om vad barn tittar på/lägger märke till i olika åldrar. Jämför reklam för småbarnsleksaker (2-4 år) och sedan reklam för lite äldre barn. Stor skillnad fakriskt!
Igårkväll sa Fingal min lillebror såhär när han satt och tittade på CartoonNetwork
"Måste dom kriga så mycket i alla program?"
Hur sött är inte det att säga när man är 6,5 år? Snacka om ett ohjärntvättat barn. Trots flera timmar tv i veckan, tyvärr.
Härom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0