Valp funderingar.

Jag är NERVÖS jag får fjärilar i magen.
Det ska bli så spännande.
Men det är också skrämmande.
Tänk om den äter en legobit?
Får den äta äpple?
Vad händer om den "råkar" äta en chokladsmula som ligger på golvet?
Den närmaste vetrinären ligger iaf nån timma bort...
Kommer den vara glad, pigg och mysig?
Eller kommer den bli en riktig jobbig bråkstake?
Jag är rädd för att det kommer bli krångligt att uppfostra den.
Så många olika viljor liksom...
Ingen i familjen har haft hund innan.
Jag vill att det ska bli min.
Jag undrar om det blir Ronja.
Uppfödaren hade tänkt att ha henne till avel.
Annars så blir det Rocky eller Rambo.
Dom går lika bra.
Vill helst ha en tjej.
(Även om dom löper)
Det skulle ju kännas konstigt att ha en tofs i luggen på en kille?
På slöjden ska jag göra en hundbädd.
Hur stor ska den vara förresten?
Jag har skitmånga frågor.
Det mesta kan jag nog svara på själv egentligen.
(google)
Till våren när snön är borta ska jag ta och social träna den.
Låta den springa brevid cycklen.
Cycka med den i cyckelkorgen.
Åka buss med den.
Bada i sjön.
Först måste man öva på att den ska lyda.
Alla hundar jag rastat har alltid gått före.
Vissa har verkligen dagit i kopplet, så att de nästan strypt sig själva.
I en av alla böcker jag lånat läste jag att man kan lära hunden att gå brevid en själv.
Helt allvarligt, det hade jag faktiskt inte tänkt på?
Men det är något jag absolut ska försöka lära min blivande aprikos.
Om ni läst detta inlägg har ni varit duktiga.
Ni var aldrig tvungna.
Men jag ville skriva av mig...
Vi kommer nog åka till uppfödaren denna vecka eller i helgen.
När vi ringde i måndags hade gubben/mannen influensa.
Asså tänk VI SKA SKAFFA HUND!!!!!!!!!!!!!!!!!
HELT UNBELIEVABLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det jag önskat i hela mitt liv ska bli sanning?

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej, jag sökt på knoppar på blocket samt på google... ett tips är dock indiska och laura Ashley de har billiga och snygga knoppar :)

2011-01-19 @ 12:38:29
URL: http://www.miccawhite.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0